Projekt DKU (društveno korisno učenje) partnerstvo je između Zelene akcije (nositelj), IPE-a i Fakulteta političkih znanosti, odnosno organizacija civilnog društva i visokoobrazovne institucije, a s IPE-ove strane vodio ga je Tomislav Tomašević.

Trajao je od proljeća 2018. do proljeća 2020.

Namjera je projekta bila implementacija modela društveno korisnog učenja u fakultetski kurikulum – student⁞ice u sklopu nastave rade nešto korisno za društvenu promjenu i uče o izabranoj temi zajedno s predstavni⁞cima civilnog društva. Za temu, odnosno društveni problem kojim će se studenti⁞ce i projektni tim baviti, odabran je sustav procjena utjecaja na okoliš.

Glavne su aktivnosti projekta bile učenje projektnog time o samom konceptu DKU-a te fakultetska nastava.

Budući da je DKU nov koncept s kojim još nema mnogo iskustava, tim je istraživao kako takvi programi funkcioniraju u praksi u inozemstvu te što od njih dobivaju student⁞i i zajednica. U jesen 2018. išli su na studijski posjed u Sjedinjene američke države, na sveučilišta u Pennsylvaniji i New Yorku.

Nastava se na FPZG-u u 2018. provodila na kolegijima Znanost o upravljanju i Javne politike Europske unije. U obliku seminarske nastave svakog se tjedna u zimskom semestru obrađivao sustav procjene utjecaja na okoliš, a student⁞ice su provodili svoja istraživanja, pisali eseje i radili komparaciju sa zakonodavstvom drugih zemalja EU.

U 2019. godini kolegiji su završeni, a na temu sustava procjene utjecaja na okoliš mentoriralo se 6 diplomskih radova. Tim je student⁞ima pružao i potporu oko terenskog rada na konkretnim slučajevima procjena utjecaja na okoliš – radilo se o Srđu, vjetroelektrani pored Sinja, vjetroelektrani u Fužinama te golf igralištu u Motovunu. Također je završen priručnik za društveno korisno učenje za udruge za zaštitu okoliša, u kojem ih se savjetuje kako pokrenuti DKU programe.

Kruna projekta bila je publikacija koja predstavlja destilat desk research analize i terenskog rada studen⁞ata, a koja daje preporuke zakonodavcu za promjenu sustava procjene utjecaja na okoliš.